Werkzaamheden
• Coördineren multidisciplinaire (pre)refinement sessies
• Deelname informatie analyse sessies
• Stakeholder management
• Data- en inzicht verzamelen
• Wireframing
• Visual design
• Bewaking ontwikkeling, realisatie en implementatie door bouwteams
• Deelname informatie analyse sessies
• Stakeholder management
• Data- en inzicht verzamelen
• Wireframing
• Visual design
• Bewaking ontwikkeling, realisatie en implementatie door bouwteams
Resultaat
• Aangescherpt salesfunnel proces o.b.v. klant- en ontwikkelinzichten
• Rustiger en eenvoudigere schermen
• Salesfunnel elementen o.b.v. design system
• Rustiger en eenvoudigere schermen
• Salesfunnel elementen o.b.v. design system
Beschrijving
De salesfunnel is de tool waarmee verzekerden zich in campagnetijd oriënteren op het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering. Naast het feit dat de salesfunnel qua "look-and-feel" niet meer aansloot bij de huisstijl van de nieuwe website, was de keuzehulp ook technisch verouderd en daardoor erg moeilijk te onderhouden. UX aanpassingen doorvoeren in campagnetijd o.b.v. klantdata bleek praktisch onmogelijk.
Het herbouwen van de salesfunnel is dé kans om wensen van stakeholders in kaart te brengen en waar mogelijk te verwezenlijken. Ook is het een goed moment om achtergrondprocessen te optimaliseren en de salesfunnel onder te brengen in een design system. Dit draagt bij aan het het gemak waarmee de salesfunnel onderhouden kan worden zodat er beter gestuurd kan worden op gebruiksgemak en conversie.
Voorafgaand aan het ontwerpen van de nieuwe keuzehulp is een uitgebreide inventarisatie gedaan bij relevante interne stakeholders, die zijn gedocumenteerd en meegenomen tijdens het ontwerp. De stakeholders zijn gedurende de ontwerpfase op de hoogte gehouden. Belangrijke Salesfunnel mechanismen zijn getest onder relevante gebruikers. Daaardoor is de cognitieve belasting die komt kijken bij het vergelijken van complexe producten zoveel mogelijk verzacht.